maandag, december 31, 2007

Makin' Lists

Het einde van het jaar 2007 is niet meer te vermijden en zo ook niet de eindejaarslijstjes...
Dit jaar waag ik me er ook eens aan, hoewel ik moet bekennen dat ik bijna geen cd's heb gekocht in 2007, noch veel concerten heb bijgewoond. Behalve de mijne dan, want ik heb een druk recordjaar achter de rug van 64 concerten.
Dit lijkt op het eerste zicht misschien niet veel maar dat is meer concerten dan het jaar weken telt. Bovendien kon ik dit jaar in Engeland, Bosnië en Ijsland gaan optreden. Als je daarnaast mijn fulltimejob bij M (M van Museum Leuven) rekent , mijn gastrollen bij Liam Chan, Kloot Per W en Bruno Deneckere en de wekelijkse zanglessen die ik geef aan Het Depot in Leuven, een huwelijk en de aankoop van een huis, blijft er bitter weinig tijd over om concerten te bezoeken, boeken te lezen of cd's te beluisteren.
Ik ga dus geen top 5 van alles geven maar ik wil u zeker laten weten wat me zoal heeft aangesproken dit jaar...

CD's aan de collectie toegevoegd in 2007
Ryan Adams - Easy Tiger
Tom Mc Rae - King of Cards
Grace Jones - The Best of
Joan as Police Woman - Real Life
Bosnian Ethno Music vol. 2
Martha Wainwright
Elvis - 30 #1 hits
Seth Lakeman - Freedom Fields
Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit
Jef Mercelis - Western Union
Damien Rice - 9
Nina Simone - Greatest Hits
Richard Hawley - Coles Corner
Regina Spektor - Begin to Hope
Kate Nash - Made of Bricks
Feist - The Reminder
Lucinda Williams - West
Bruno Deneckere - Someday

mijn favorieten van dit lijstje: Lucinda Williams, Bruno Deneckere, Regina Spektor, Richard Hawley en Ryan Adams

Concerten bezocht in 2007:
Tom Mc Rae - Koninklijk Circus, Brussel
Natalia (:-) - Brabanthal ,Leuven
Brian Wilson - AB, Brussel
Living Roots - Minnepoort, Leuven
Els De Schepper - Schouwburg, Leuven
Athlete - Het Depot, Leuven

mijn absolute favoriet in dit lijstje: Brian Wilson!

boeken gelezen in 2007 (niet zo bijster veel wegens geen tijd):
Henry and June - Anaïs Nin
De Nachtwacht - Sarah Waters
nog bezig in: Het Gouden Paviljoen - Yukio Mishima

TVseries, althans af en toe een aflevering van:
Grey's Anatomy, Sex and the City herhalingen, Friends herhalingen, Gilmore Girls, Katarakt, Lost, Heroes, Cold Case, Prison Break, Jericho

Voor de rest wel veel Dvd's bekeken, vaak De Morgen en Humo gelezen, regelmatig gesurft naar youtube.com, damusic.be, myspace.com, last.fm, destandaard.be, vrtnieuws.net...

soit,
het was dan ook een zeer druk jaar voor mij muzikaal gezien en ik hou de beste herinneringen over aan mijn buitenlandse tourneetjes (met stip op 1 de Bosniëtour!), mijn optredens in ABClub, Charlatan Gent, Café Cirque Roeselare, mijn gastbijdragen aan de optredens van Bruno Deneckere, mijn passage bij Debby & Nancy, mijn nummerke Demon in de Carte Blanchelijst,....
Het is allemaal eigenlijk ongelofelijk leuk geweest dit jaar...
2008 zal alweer een muzikaal jaar worden maar dan misschien eerder op vlak van songschrijven en werken aan de nieuwe cd, alhoewel er nog een laatste single uit het Wolfish Times-album op de wereld wordt losgelaten in januari en er nog wat fijne concerten op stapel staan, waaronder mijn debuut in Frankrijk, enkele CC's in België, een nieuwe Bosniëtournee en misschien nog een ander buitenlands avontuur... en uiteraard veel cdtjes kopen en concertjes bezoeken zodat mijn lijstje volgend jaar nog interessanter wordt

Gelukkig Nieuwjaar en tot in 2008!

Geen opmerkingen: