woensdag, juli 13, 2005

Repeteren, repeteren, wie wil opnemen moet het leren!

We zijn eraan begonnen...rustig op het gemak in een repetitiekotje in de waaslandse velden...
Gisteren zijn Alex, Eric en ik samengekomen om de nieuwe nummers grondig te bekijken en te repeteren voor de opnames volgende week.
Ik was wel een heel klein beetje moe want maandagavond zijn we (ik en mijn significant other )gaan kijken naar een optreden van een leuke nieuwe groep waar Alex bas bij speelt in de ABClub...The Pilots. (
www.thepilots.be) .
Enfin, de repetitie is dus heel goed verlopen. Al een zevental nummers doorgenomen. Zonder bassist weliswaar, die komt er morgen bij.
Het is echt wel leuk om mijn nieuwe nummers eindelijk eens met een groepsbezetting te kunnen spelen. Ik hoorde al twee jaar lang al die arrangementen in mijn hoofd maar live geeft dat toch net een tikkeltje meer....Ik popel ondertussen ook om weer live te gaan spelen. Maar eerst even focussen op de nieuwe plaat, waar nog heel veel voor moet gebeuren...muzikaal én administratief gezien.
Maar het doet zo'n ontzettende deugd om weer te kunnen werken aan een plaat, want dat was toch al van 1998 geleden....het lijkt een eeuwigheid (de Up All Night EP, die niet is gereleased en in een weekend in januari 2003 is opgenomen even buiten beschouwing gelaten)...

Om in de actualiteit van de dag te blijven, dit is de start van een koninginnerit in de Tour, we zijn net begonnen aan de eerste col van vierde categorie..de finishlijn ligt nog ver weg (ergens in 2006 als de plaat uitkomt).. :-)
tot gauw,
Marjan

Geen opmerkingen: