zaterdag, juli 16, 2005

Moodswings en Aspro Bruis


De repetities zijn achter de rug...ik ben heel heel heel tevreden met hoe de nummers er uit zullen gaan zien (of beter: horen). Ik hoop dat de luisteraar hetzelfde gevoel zal hebben eens de plaat uit zal zijn.
Eric, Alex en Bert hebben hun beste beentje voorgezet (zie foto hierboven ;-)), onder lichte tijdsdruk zelfs want de laatste dag dachten we dat we de hele avond door konden doen maar rond 16u bleek dat het repetitiekot om 19u vrij moest zijn voor een andere groep. Ik dacht even dat ik een paniekaanval ging krijgen maar gelukkig zijn het allen zo'n ongelofelijk fantastische muzikanten en hebben we aan een recordtempo nog 6 nummers erdoor gedraaid...
Bert bleek ook over een Aspro Bruis te beschikken en dat kwam handig uit want van de hitte en de luide muziek in het kleine repetitiehok had ik zowaar barstende koppijn gekregen. Dank je Bert. Vanaf volgende maandag (18 juli) tot en met donderdag zitten we in de studio en gaan we proberen om twaalf steengoeie basissen van songs op te nemen. De leadzang zal ik er sowieso pas in het najaar bijzingen (niet omdat mijn stem in de herfst beter zou zijn maar gewoon omdat het nu niet in de tijdsplanning past...) en dan volgt er nog een opnamesessie voor twee andere nummers. Het zal alleszins een enorm gevarieerde plaat worden die een breed palet aan genres zal tentoonspreiden. Mensen vragen me soms ook of dat een teken van besluiteloosheid is, het niet blijven bij een genre; bijvoorbeeld enkel rock, enkel folksingersong of enkel poppy... Neen, met een hoofdletter. Het is eerder een blauwdruk van hoe ik ben als persoon, met de nodige moodswings van dag tot dag...ik heb zelf ook heel veel verschillende muziekvoorkeuren, ik luister naar alles van Aretha Franklin over QOTSA tot Tom Mc Rae. Ik zou het ook te beperkend en eigenlijk ook te saai vinden om een plaat met bijvoorbeeld enkel akoestische singersonggitaarliedjes te maken. En deep down ben ik eigenlijk wel een rockbitch...Verwacht je dus maar aan een plaat met veel verschillende invloeden maar alle nummers met een onmiskenbaar MD-sausje eroverheen...En dat is dan meteen ook grootste gemene deler tussen de nummers...

Geen opmerkingen: