dinsdag, juli 22, 2008

voorpaginanieuws: Karadzic gearresteerd

Omdat ik met mijn hoofd én hart nog steeds een beetje in Bosnië zit, ontgaat dit voorpaginanieuws mij zeker niet....
De van oorlogsmisdaden verdachte Bosnische Serviër Radovan Karadzic is gearresteerd door Servische veiligheidstroepen. Dat maakte de Servische president Boris Tadic maandagavond laat bekend. Hij wordt verdacht van oorlogsmisdaden. Karadzic was al dertien jaar op de vlucht.
Check de link. Lees de achtergrondinfo.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF21072008_070

Ikzelf ben bijzonder blij met deze ontwikkeling!
Ik schreef een paar maanden geleden een nummer over het Beleg van Sarajevo, het langste beleg op een moderne stad ooit (1992 - 1995). Het heet 'The Sarajevo Tunnel', ik speel het de laatste tijd vaker op optredens. Het nummer krijgt door deze arrestatie een nieuwe betekenis bij...

Geen opmerkingen: