donderdag, juli 10, 2008

The Bihtour 2008: epiloog









Ondertussen is het al donderdag 10 juli, sinds gisterenmiddag ben ik terug in het Hageland gearriveerd. Ons laatste optreden in Mostar was er eentje in openlucht ter hoogte van Café Marshall (referentie naar de vroegere leider van het grote Joegoslavië Maarschalk Tito maar ook naar het gitaarversterkermerk) in de oude stad van Mostar, op de kasseistenen aan de voet van een oude moskee voor een publiek van Bosniërs en toeristen (want Mostar is een zeer toeristische stad, er zaten zelfs belgen uit de buurt van Leuven en Aarschot in het publiek)


Hoe meer multicultureel kan het nog ?


Het was de laatste show van de tour en toen ik het laatste nummer inzette moest ik toch even slikken. De laatste noten op bosnische grond. Het zal een tijdje duren eer ik weer met de gitaar in Bosnie & Herzegovina zal arriveren. Na twee jaar tour op rij is het immers tijd om eerst nog eens een nieuw plaatje te maken. Dat zou ik in het najaar van 2009 willen uitbrengen. Hopelijk kan ik in de zomer van 2010 dan nog eens naar Bosnië...


Het zal even afkicken worden nu maar er wachten ons binnen anderhalve week alweer drie optredens in alle uithoeken van Vlaanderen (De Panne, Wellen en Gent). Dus de gitaar zal niet lang ongaangeroerd blijven...

Ik wil besluiten met een dikke dankuwel aan alle muzikanten die, en dat wil ik benadrukken, volledig onbezoldigd aan dit bosnisch avontuur hebben meegewerkt. For the sake of music!


Ook onze geluidsman en zijn team ter plaatse (tevens de samensteller van deze tour) Darko Saracevic (en Cico, Roda en Amer) verdienen een dikke merci. Thanks guys for the hard work and the great sounds!




Thank you Bosnia & Herzegovina!




Geen opmerkingen: