woensdag, mei 21, 2008

balen

Ondanks het feit dat ik supergelukkig ben met alle optredens die ik binnenkrijg, is het soms toch eventjes balen. Want het moet altijd lukken dat alle artiesten waar ik naar opkijk, altijd naar Belgiƫ komen als ik zelf ergens te velde op een podium sta. Bijgevolg ben ik aangewezen op de recensies van hun optredens in de krant de dag nadien...

Zo was het vorig jaar op 15/11 toen Lucinda Williams naar de Muziekodroom in Hasselt kwam. Ik moest nota bene in dezelfde stad optreden, in Kaffee 't Schaap was dat. De keer daarvoor moest ik ook spelen, in CC Hasselt (op 3 november 2006, toen stond Lucinda in de AB). Ik heb haar nog nooit live gezien, gelukkig komt ze relatief vaak naar ons land en duurt het niet te lang voor ze terug komt.

Zo mis ik dit jaar tijdens de Bosniƫ- tournee bijvoorbeeld een steengoede Werchteraffiche en Counting Crows in de AB. Terwijl ik op vakantie zit in Frankrijk, moet ik weer Dranouter en Pukkelpop aan me laten voorbijgaan (maar ik zit dan wel uit te blazen tussen lavendelvelden in de Provence, dus ik vind dat ook wel een schoon alternatief)

En na de zomer is het weer van dattem. Op 25 september, de dag dat ik de aftrap geef van de Doublebill tournee met Melanie Dekker in de Charlatan in Gent, speelt mijn grote voorbeeld Emmylou Harris in Bozar in Brussel. Darn!
En een paar dagen later , op 3 oktober, speelt Paul Weller in de AB in Brussel, nog zo'n favoriet van me. Ik zit dan in Antwerpen in den Buster, voor alweer een optreden met Melanie Dekker.

Klagen zou zot zijn, want ik kan spelen ...maar het is toch wel een beetje balen...

Geen opmerkingen: