maandag, oktober 29, 2007

ijsland part 1











het land van ijs...
in de zomer van 2006 vertoefde ik hier reeds een weekje. nu is het opnieuw tijd voor wat vikingsfeer... zaterdagmorgen zijn we ( ik en mijn partner, en ook mijn gitarist alex en zijn partner) vertrokken vanuit schiphol naar reykjavik die scone voor een weekje puur genieten. we hebben echter ook twee akoestische gitaren bij en hopen hier een optreden te versieren. we hebben reeds telefonisch contact gehad met de baas van de Hresso, een club waar elk weekend optredens zijn hier in reykjavik, dus we hebben goede hoop dat we eind deze week kunnen spelen hier in reykjavik.
ik schrijf u dus nu vanuit de ijslandse hoofdstad, vanop de computer van mijn goede vriend wies, die het cdhoesje voor wolfish times ontworp. ik heb ook kennisgemaakt met het konijn dat model stond voor de hoesfoto ( zie foto)
vandaag was prachtig, het is hier stralend winterweer: min 5 gr celsius, maar met een zonneke zoals we dat al weken niet meer gezien hebben in belgie. het heeft hier bovendien gesneeuwd de laatste dagen dus de landschappen zijn wonderbaarlijk mooi. vandaag hebben we een tocht gedaan met suzy, onze huurauto ( suzuki vitara 4x4), naar de mooie gulfoss-waterval en de geysir-site... de foto's spreken boekdelen. ik zag deze twee ijslandse toeristische klassiekers reeds vorig jaar, maar de sneeuw zorgde voor een ongezien visueel hoogtepunt, vroeg in deze reis.
vanavond slapen we nog in r´vik en morgen vertrekken we voor een rondreis op het eiland.
tot binnenkort met meer foto´s en hopelijk info over ons optreden in r'vik.
grtz

1 opmerking:

Unknown zei

Hé veel succes daar, geniet van het prachtige land en veel groeten aan Wieps! x meen