dinsdag, november 15, 2005

Tracy Bonham | Respect!

In deze drukke (vooral op jobgebied dan) tijden vind ik gelukkig nog altijd de nodige vrije tijd om naar concerten te gaan en nieuwe cd's te kopen - jawel, ik ben een van die dinosauriërs die niet veel kaas gegeten heeft van downloaden etc. Ik hou wel van het tastbare van een cd...het grasduinen in cd-rekken op zoek naar nieuwigheden of oude vaste waarden om mijn collectie mee aan te dikken. Maar goed, het essay over de 'cd als object' spaar ik voor een volgende keer, het ging over concerten....
Ik ben dus vorige week twee concerten gaan bekijken in de 'nieuwe' Leuvense rocktempel Het Depot. Nona Mez stelde vorige donderdag een nieuw album voor. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost. Deze Leuvenaar is een blijver en verdient zo veel meer aandacht dan hem momenteel wordt toebedeeld. Surf zeker eens naar zijn nieuwe site:
www.nonamez.be en begrijp waarom... Echt kippenvel kreeg ik echter de dag erop. Ik zat alweer in Het Depot en dit keer voor een solo-optreden van Tracy Bonham, een Amerikaanse songwriter die tien jaar geleden enkele dikke hits had oa. Mother Mother (jawel, je kent het wel hoor 'i love you, i miss you,...everything's fine!!'). Sinds haar eerste plaat hebben we hier in Europa eigenlijk niets meer van heur gehoord en ik vond het eigenlijk ook een gok om naar het concert te gaan...maar het was fan-tas-tisch. Ze klinkt iets minder kwaad momenteel maar haar nieuwe nummers zijn echt wel de moeite waard. Het is bovendien een virtuose muzikante die jongleert met viool, piano, gitaar en allerlei effecten waardoor ze schijnbaar moeiteloos en 'on the spot' zelfs strijkarrangementen toevoegt aan haar gitaarnummers. Knap! Om van de stem nog maar te zwijgen... dus aub doe mij vooral een plezier en beluister haar nummers op www.tracybonham.com... Ik heb dan ook onmiddellijk haar nieuwe album 'blink the brightest' aangeschaft. Ik zou nog zovele andere artiesten kunnen opnoemen die je moét beluisteren maar ik zal mij vandaag beperken. Een tipje van de sluier wordt echter op mijn links-pagina gelicht (zie www.marjandebaene.com)

Tracy , respect!

Geen opmerkingen: